Sunday, April 15

JIKA INI DITAKDIRKAN UNTUK KU





assalammualaikum
lama tak update :)
i meet with someone that i pernah suka sangat dgn dia
ok mula2 yes ini dirncng sbb my bro dia tgh cri photographer then mulut i ni tnpa sedar sebut nama dia i pun tak tahu kenapa ,while that time i tgh patah hati  hmpir 4 bulan sbb aku terpaksa lepaskan org yg aku suka  aku terpaksa lepaskan dia untk kawan aku ,penat di kecam weyh ,aku redha,kadang2 rasa ditipu dgn laki tu dia kata tak ada apa2 sekarang aku tgk lain macam ,ramai ckp aku x moveon lagi sbb nmpk kesedihan disebalik wajah aku gembira tu , sbb sometimes aku nngis dkt kwn aku  sorg2 sbb this is first time ziqah rapat nak mampus dgn laki  smpi tersuka dia, then  when i met someone yg pernah i minat dulu gila ,yah its the same case guys,  mesti pelikkan why tak terus terang suka ,ok like im saying its the same case , i terpaksa abaikan sbb my friend like him too n more close with him than me kott, and one more  kawan i tu cantik sngttt bagi aku laa sbb mata dia coklat2 gitu lpstu kulit peh flawlesss ... so now i dont see him with her so i met him again i bapak malu masa amik gmbr i pdng dia sekilas jee terus tunduk sbb jga pandangan kita as muslimah , pdhal dulu ishh mcm anjing dgn kucing ada je bnda nk gaduh hahaha,  now malu2 hahahha,  lagi2 la malu bila dia perasan aku jp2 pndng dia terus  tibe2dia amik gmbr ke aku yg perasan HAHAHAHA, bedebar debarrr time tuuu sbb setelah berapa tahun x bersua tetibe jumpaa ,ok klu dia perasan masa aku minta tolong amik gambar pun aku tunduk hahahahahhhahahaa,ok then dia kata belah umah ziqah  dia xdpt dtg dia hntr je kawan ok that time aku nmpk kawan dia dlm hati be like"betul letuh dia xdtg" lepastu tgh duk rehat dekat meja lauk pengantin berpeluh2 ok i think i see something aku tk salah org rasanyaa aku pdng2 then dh si member aku sblh ni aku dh duk syok sangat aku cuit dia"weyhhh! abg tuuu dtgg!!"
then qis be like "ziqah be have!  kau suka dia eh?" aku "uishh diam"  tetibe ada suara bisik "ika abg MR.AAR kau dtg tu " aku "haaa thuu" "jom amik gambar dgn dia " dlm hati sis"weh ! serius ahh nk ke dia ,dia kan alim 2 gitu " then aku bls "jom! jom!" then pergi terus tunduk blik tp amik gmbr sis yus dgn abg MR AAR  then kak yus be like" tk nak ke?" dlm hati"motif ikut kauuu? sbb ni la  gila x nk"
then aku bls" hmm nk!" tu pun bapak malu haha.. ok malam tu abg kena duk khemah jaga khemah tkut hilang  so akk ipar ajak tido sesama then dia citer psl masa dia outdoor aku nk gelak gila weyhh "ika,thu x MR AAR kata ika pendiam" aku"haa pendiam ,,tpi dia tu suka cri gaduh dgn org ahh duluu akk thu dia kena kan ikah dia ckp ade org pnggil ika punya la tnya org tu  tetibe dgr ade org lari perghh ditipu tp salah ika gak sbb ika cubit dia  tp un skrg lain dh rse " the akk kata "aduh korg ni, dia ckp dgn abg arip ika pendiam tp dia boleh baca apa yg ika nak sebenarnya" part ni aku gelakk habis aku be like "amboi! dhasyat nau " tpi aku mmg x leh nafikan le sbb dulu mse bru kenal dia duk dpn aku aku x thu mcm mne dia thu hati aku ckp"tolong  blah " btul2 dia blah hahahahha... tp lama2tu ok je ... mse mula2 je rse semk lama2 dh kenal aduhh... hahaha... tibe2 akk ipar aku "ika akk rse dia jodoh ika laa"  aku "ehh akk ni lebih2 eh hahaha"  "xdela MR AAR sporting la baik ensem " aku " tahu ensem ehh ,tp dia poyo ah nyampah org"  "hahahhaha, jgn ckp mcm tu ok apaa xkn x sukaaaa?" aku "haaa  enth laaa " dlm hti "em suka tp belum tentu dia suka org " then acah tido hahahhaahah nnty bnyk tnya lak akk ipar ni hahaha ... then esok tetibe mak aku "yg amik gmbr tu kwn kau eh ? ok gak dia tuh? duduk melaka? belajar  lagi ? mak xkesah dh umur kau dh nk masuk 20 ni kau nk bercinta klu nk dia cpt2 bgithu nanti melepas..." aku "mak! byk nyaa soalan ,aah dia kwan org aka senior org form1 dia form4  ye  duk melaka yup msih belajar amboii hahahaha " mak "ok le snng nk jumpa kau"
aku "dah dah jgn berharp sngt ye"  hmm  then lps abg nikah tu rmi kata nampk aku move on dri dulu asik psl budk laki tu je skg ni dh ada MR.AAR   then ada sorg kwn poli ni duk tnya sapa yg  buat kawan dia sorg ni move on aku tunjuk gmbr then dia kata "mak ai high test kau ye?! hensem !" aku "serius ahh hensem tang mana dohh?" "ye hensem " aku ni tk high test mne klu korg tgk ex aku yg no3-6 biasa 2 je hitam manis  ada jerwat bertongkol2 hahahahaha .... ok then my  kawan tun tuah 2 org je thu qis dan ain  and also my cousin and akk senior perempuan ... n so now apa aku buat aku doa je supaya hati dia terbuka nk terima aku suatu hari nanty :) aku x ready nak confess+ kena reject cdgnya next year lepas dh hbis diploma ... sbb aku pun nk bgi dia masa untuk rileks2 cri kerja semua menikmati zaman bujang... hm mesti dia terkejut gila  bila aku confess ... klu one day betul allah takdirkan dia untk aku ,aku nk  bgi dia something special yg aku nk bgi dia mase aku feeling dgn dia  tp x jdi sbb member aku  suka diaaku simpan lagi bnda tu  haha...aku nk dia thu yg aku mmg  dh lama minat dia dboleh dikata kan setiap hari aku perhatikn dia  punya laman sosial  nk tgk perkembangan dia... semoga dipermudahkan segala urusan aku bila tiba masa yg sesuai  ... dan boleh dikatakan aku tkut nk confess sbb dia ni mcm anti perempuan je hahahahahah... sbb  aku tgk laman sosial dia fuhhh seram ,macam mana la boleh minat dia niii. hahahahaha. semua kawan aku duk pelik haih ziqahhh ziqah....hm dsbbkn 1 family berkenan  i need to win his heart :) i'll try my best :) bkn mudah utk luahkan ni semua :)

penat dh perasaan ni dipermainkn cukup cukuplh

No comments: